Kinderhuizendagen Mei 2012.

Foto's Bogucice, Foto's Dabrowka, Foto's Tarnov, Reisverslag

Veel warmte.

De meireis is volgens de Intentio traditie de reis dat de wagen vol zit met o.a. springkussens en sport en spelmateriaal. De buitenactiviteiten staan centraal en onderweg was het al 30 graden.

Tarnov: een bekend huis en het ontvangst was weer erg hartelijk, met dit keer een nieuwe directrice.

De sport en spelactiviteiten waren succesvol en de diverse “toernooien” met aan het eind de mooie bokalen. De tweede dag zijn we met de bus naar een meertje gegaan en de waterfietsen waren hier een topper. Zwemmen is wat moeilijk omdat de meeste kinderen dit niet zo goed beheersen, maar in het water spelen was heerlijk. De binnenactiviteiten in de avond zoals film, bingo en disco waren maakten het geheel weer een fantastisch verblijf.

Elk huis krijgt deze reis laptops voor de kinderen zodat langzaam elke groep beschikking heeft tot een computer.

Katowice Bogucice: “ons” huis waar het allemaal begon in 2005 was onze tweede bestemming.

Dit keer waren er veel kinderen weg i.v.m. feestdagen maar dan zijn er nog steeds minimaal 60 kinderen.

We hadden wat mega bekers gekregen en die kregen tijdens de twee dagen voetbal en tennistoernooi een mooie nieuwe bestemming. Springkussens zorgden voor veel pret en bij 30 graden werd er veel gedronken en gingen er heel veel watermeloenen onder het mes.

We mochten niet weg zonder beloofd te hebben dat we snel weer terug kwamen.

.

Katowice Badrowka: dependance van Bogucice en onze vaste standplaats in Katowice.

Met deze groep het gezamenlijk programma gedaan in het grote kinderhuis.

Een speciale dag met Siostra Fidelis en de kinderen naar de zoutmijnen en Krakow met een boottocht was erg leuk.

Op zaterdag hebben we nog een paar uur afscheid genomen om uiteindelijk weer naar huis te gaan

Ook zijn we dit keer tijdens een “vrije” middag met de vrijwilligers op 4 mei naar het 30 minuten verder liggende Auschwitz geweest wat een grote indruk maakte

Tijdens de terugreis lekker nagenoten van alle indrukken en moe maar voldaan op zondag weer thuis.