Projecten 2009

polen002polen004
Emma, Jakub, Hans, Berbera, Peter
polen006
geeft aandacht en steun aan kansarme kinderen

FEBRUARI HOLLANDSE VERWENDAG POLEN.

De dagen die langer duren
De tweede maal op pad met ons activiteiten programma de Hollandse verwendag.
Iets extra’s doen voor die kinderen die al niet zoveel hebben is de opzet.
Een binnen activiteitendag met veel nieuwe activiteiten waar de kinderen naast de aandacht niet alleen iets willen geven, maar juist zelf iets laten uitkiezen.

Maandag 15 februari, Katowice Polen, onze allereerste aankomst in de sneeuw. Nog even flink inkopen doen en wij zijn er klaar voor. Het Intentioteam bestaat dit keer uit Hans, Berbera, Emma en Jakub.
In de kinderhuizen zijn er nog extra hulptroepen gemobiliseerd en ook de eerste samenwerking met Poolse jeugdwerkers stond op het programma.

Dinsdagochtend de halve vrachtwagen 8 !!! trappen omhoog brengen naar de activiteitenzaal.
In de middag zouden 140 kinderen in 3 groepen naar o.a de fotoshop, knutselshop,gamehoek,kledingwinkel en cadeaushop komen. Het werd een invasie en de uren vlogen voorbij. Hierna gingen de kinderen eten in de groepen en wij konden snel de bioscoop klaarzetten. Weer 140 kinderen stroomden onze bioscoop in en de popcornmachine maakte overuren. Het werd een geweldige dag.

Woensdag op stap met 2 jeugdwerkers van een plaatselijke organisatie om familie pakketten rond te brengen. Alle hoekjes van Katowice gezien en de sneeuw zorgde voor een extra dimensie, een paar keer moest er toch echt geduwd worden om verder te kunnen. Om drie uur waren 15 families erg blij.
Net op tijd thuis om 'ons” kinderhuis waar we de hele week te gast waren een avondje mee te nemen.
Een taxirit,bezoek aan de grote M en bowlen waren de ingrediënten van een topavond.

Donderdag weer vroeg op stap naar het volgende kinderhuis. Zeker 50 kinderen hadden de dag van hun leven en gingen bij de afsluitende disco helemaal uit dun dak. Na het grote applaus en toegezongen te zijn waren wij toch wel even stil.

Vrijdag de tweede sessie familie pakketten rondbrengen en vrachtwagen duwen Bij het eindbezoek aan het buurthuis waren er al kinderen aan het spelen met o.a. de stuiterballen die we op woensdag hadden uitgedeeld.Na een kopje herbata en het achterlaten van een tv, ballen en ander speelgoed voor het buurthuis gingen we weer terug naar het grote kinderhuis.
Weer 8 trappen op met de disco instalatie en in 2 groepen een disco verzorgd.
Terug in ons slaaphuis nog een Wii cadeau gegeven en onmiddellijk aangesloten voor een aftherparty met een glaasje cola en chips erbij.

Zaterdagochtend bij vertrek nog 1 keer de vrachtwagen uit de sneeuw geduwd en na een dagje sturen kwam er weer een einde aan een mooie reis en hebben we voor veel kinderen een verschil kunnen maken.

Bekijk ook de fotoimpressie.

De Hollandse dag kon niet lang genoeg duren en de herinneringen zullen nog heel lang blijven.

polen014

Peter Methorst,
Stichting Intentio

1% aandacht maakt echt 100% verschil

Activiteitenweek vluchtelingenkamp Bosnië Mei 2009

De eerste beelden.
Het reisverslag
Het fotoverslag
Alle foto's

Promo film

In Mei 2009 hebben wij onze eerste activiteitenweek in een vluchteligenkamp in Bosnië gedaan.

De Hollandse verwendag December 2009

In December 2009 staat de tweede Hollandse verwendag van 2009 gepland.

Meer informatie volgt binnenkort.

De Hollandse verwendag Februari 2009.

Verslag Hollandse verwendag Februari 2009

Dit jaar beginnen we in de krokusvakantie om diverse Poolse kinderhuizen te bezoeken met de Hollandse verwendag.

Hier willen we in elk huis een onvergetelijke dag organiseren waar deze kinderen nog lang aan zullen terugdenken. We hebben al veel ervaring met de kinderhuisdagen waar we de kinderen die dit zo nodig hebben aandacht geven door sport en spel.

De verwendag waar elk kind in de spotlights wordt gezet en ook nog zelf diverse spulletjes mag uitkiezen gaat ook helemaal geweldig worden.

Deze reis ondersteunen wij i.s.m. de kinderhuizen en scholen ook gezinnen, waarvan de kinderen het materieel beter zouden hebben in een kinderhuis, met een familiepakket.

Een aantal van de verwendagactiviteiten:

• Onze eigen feestwinkel met alleen maar nieuwe cadeaus waar elk kind ZELF mag shoppen.

• Het Hollandse snoepeiland waar natuurlijk de drop en andere Hollandse lekkernijen in ruime mate aanwezig zullen zijn.

• De modellenshoot waar iedereen in zijn mooiste outfit op de foto gaat en deze ook onmiddellijk meekrijgt als herinnering.

• De knutselcorner waar naast mooie fotolijstjes nog van alles gemaakt kan worden

• De nintendo wi’s waar allerlei interactieve spelletjes gedaan kunnen worden.

• Onze filmzaal met beamer

Na deze verwenmiddag gaan we verder in de mooie outfits met een disco inclusief lichtshow en ook hier zullen Hollandse lekkernijen aanwezig zijn.

We gaan ongeveer 250 !!! kinderen blij maken met de Hollandse verwendagentour

Spreekt u dit aan en wilt u iets voor ons doen in welke vorm en aantal dan ook?

Wij zijn zeer benieuwd naar uw reactie en hopen samen met uw hulp deze verwendagen te kunnen realiseren.