Kinderhuizendagen Mei 2013.

Foto's Szamotuly, Foto's Tarnow, Foto's Katowice, Reisverslag

Welkom allemaal hartelyk,

De meireis is volgens de Intentio traditie de reis dat de wagen vol zit met o.a. springkussens en sport en spelmateriaal. De buitenactiviteiten staan centraal en onderweg hopen op mooi weer

Szamotuly: Met een groot hart en de tekst welkom allemaal hartelyk kon het niet mooier beginnen.
De kinderen keken al een tijdje uit naar ons bezoek en waren de hele dag bezig met het maken van de versiering. Om 18.00 uur aankomen en binnen het uur beginnen met de Bingo .

Tarnow: Even bijna negen uur rijden !! naar een voor ons bekend huis en het ontvangst was weer erg hartelijk, De sport en spelactiviteiten waren succesvol en de diverse "toernooien" met aan het eind de mooie bokalen. Vanuit drie kindertehuizen kwamen er kinderen en alhoewel er op de nationale feestdag in Polen best wat kinderen bij familie of schoolkamp waren werd het een gezellige boel. De binnenactiviteiten in de avond zoals film, bingo en disco waren maakten het geheel weer een fantastisch verblijf.

Katowice: "ons" huis waar het allemaal begon in 2005 was onze tweede bestemming.
Dit keer waren er veel kinderen weg i.v.m. feestdagen maar dan zijn er nog steeds minimaal 60 kinderen.
Ook dit keer weer veel hulp om alle binnenactiviteiten onze favoriete 12 trappen op te tillen.
De bingo en karaoke de eerste dag waren erg leuk.
Ook hier zijn we met onze Dabrowkagroep meegegaan naar de grote kerk om gezamenlijk een dienst bij te wonen.
Helaas bleef het verder de gehele dag regenen en dat is met springkussens geen feest.
Gelukkig hebben we een betrouwbare Poolse buienradar gevonden en hebben we vooraf besloten om het programma aan te passen.
Na een avond onderhandelen met alle bedrijfsleiders uit een groot evenementencomplex werd het een uitje met het gehele huis naar de bowlingbaan, een soort pizzahut en de Imax.
Voor velen de eerste keer bowlen en de medewerkers hadden veel werk om te vroeg gegooide ballen op te halen. Volgens de zusters een fantastische happening omdat een uitje buiten het kinderhuis zelden voorkomt. Hierna een paar verrassingen in het huis en een mooie discoavond tot slot.
De laatste ochtend nog een paar van onze Dabrowka meiden meegenomen naar Silesia om te shoppen als bedankje voor hun gastvrijheid en de week was alweer voorbij

Tijdens de terugreis lekker nagenoten van alle indrukken en moe maar voldaan op zondag weer thuis.