Onze missie:

Het geven van aandacht en steun aan kansarme kinderen

Doelstellingen:

Het bieden van afleiding, plezier en aandacht aan kinderen die in kinderhuizen verblijven.

Het stimuleren van sportieve en recreatieve activiteiten voor kinderen die om sociaal-maatschappelijke en/of financiële motieven erg weinig of geen ontspanningsmomenten hebben.

Het steunen van kinderen welke door sociale nood of door individuele
redenen bedreigd worden in hun kindzijn en fysieke en sociale ontwikkeling.

Contact gegevens

Stichting Intentio
Ravelplantsoen 2
1223 EV Almere
T: 036 - 5467665
M: 06 - 55146133

KVK:   32134278

RSIN: 819293866

Bank gegevens

IBAN:  NL03 RABO 0343 1607 81

Huidige situatie:

Sinds 2005 zijn er al wel 100 projecten geweest om kansarme kinderen te ondersteunen.

Waarbij de nadruk lag en ligt op Polen waar we een kleine 70 reizen naar kinderhuizen en/of buurthuizen hebben gemaakt.

Sinds 2011 hebben we het Nederlandse project FF Genieten opgestart

In Almere leven anno 2011 ruim 8000 kinderen onder de armoedegrens, in samenwerking met lokale jeugd gerelateerde (hulp) organisaties wordt een kleine groep kinderen uitgenodigd waarvoor aandachtvolle leuke dagen georganiseerd worden.

Strategie:

• De Poolse projecten blijven alleen worden naast tradionele kinderhuizen langzaam ook steeds meer buurthuizen bezocht. Dit door o.a. aanpassingen in het aantal kinderen en meer in de kinderhuizen door de Europeesche wetgeving. Hierdoor vinden ook in Polen veranderingen plaats in de zorg en resulteren aan een veranderende behoeften. In deze periode een verdere verschuiving in de verhouding spullen–aandacht richting de aandacht.

• Ook proberen we in Polen en/of met Poolse kinderen uitstapjes te maken om op een andere plek even kind te kunnen zijn en positieve energie opdoen.

• De nederlandse projecten FF Genieten proberen we te intensiveren door vaker “ff te genieten” met die het zo nodig hebben.

In 2019-2021 proberen we met stichting Intentio jaarlijks 3 a 4 projectreizen naar Polen te maken en een tiental FF projecten te organiseren. Nieuw in 2019 hierin zijn naast de FF-dagen ook de FF-middagen die vanaf april 2019 georganiseerd worden.

Indien mogelijk wordt ook in 2019 een FF-2 daagse georganiseerd; momenteel zijn hier de huidige sponsorinkomsten en andere ondersteuning ontoereikend.

N.B. Goede vriend Hans Wendel sinds 2006 bezig met Intentio en bestuurslid van het eerste uur heeft samen met goede vriendin Berbara van Doorne; sinds 2008 zeer actief Intentio vrijwilligerster; in 2017 stichting Il Rifugio opgericht.

Om een plek te vinden voor deze kinderen en/of gezinnen, een plek waar ze samen een mooie (vakantie)tijd kunnen beleven. Een plek waar de intentie van Stichting Intentio en Stichting ‘il Rifugio” samen mogen komen in natuur, positieve energie en aandacht voor zij die het zo verdienen”.

Sinds 2018 gaan er (Intentio) kinderen en/of gezinnen naar deze mooie plek in Italië.

De glimlach-tekening-ontroerend toegezongen worden-het zichtbaar genieten maakt het na zovele jaren nog steeds een voorrecht om te mogen doen